torsdag 21. oktober 2010

Eiffeltårnet

Etter vi hadde paket opp tingene våre, gikk Mathilde og Sheryl til Idas rom. Vi skulle snart dra for å besøke Eiffeltårnet og kanskje være litt i det. Ida har jo høydeskrekk, men hun sa at hun ville se den utrolig finne utsikten til Paris der oppe.
Vi tok to busser. En buss bilett koster 2 euro.
En halv time senere var vi fremme. Vi tok et bilde med en gang vi fikk øye på Eiffeltårnet!




Det første vi gjorde når vi skulle gå inn var for det første å lette etter inngangen, etter ca.5 min.. fant Sheryl den. Det første Ida tenket på når vi kom inn var at når man ser opp på trappene er at det var veldig HØYT!!!!
Vi begynte å gå opp trappene. Mathilde ville prøve å telle hvor mange trappetrinn det var!!! Sheryl og Ida ville også hjelpe til. Så vi begynte å gå. en god havtime senere kom vi på toppen. Mathilde, Sheryl og Ida hadde telt akkurat likt!! 710 trappetrinn!!!
Det blåste veldig mye. Mathilde og Sheryl løp til gjerde. Ida sikret seg på at hun holt godt fast på et håndtak får å ikke falle. Mathilde og Sheryl tok et skritt bakover. Selv om de ikke hadde høydeskrekk, var det litt skummelt. Vi sto faktisk 312 meter over bakken!! Etter vi hadde tatt noen bilder og sett litt rundt, gikk vi ned igjen. Endelig fikk vi beina i bakken. Så gikk vi til en kiosk for å kjøpe pannekaker. I Frankrike er pannekaker med sukker og smør populært!!

4 kommentarer:

  1. Heisann jenter. Wow så spreke dere er. Den gangen jeg var i Paris tok jeg heisen opp i Eifeltårnet. Og Starbucks ser bare rart på meg fra sofaen, når jeg spør om han hadde klart å gå så mange trappetrinn. Men jeg spiste også disse nydelige pannekakene. Hva er det de heter på fransk igjen??

    Jeg hører på nyhetene at det er store demonstrasjoner i gatene i Paris. Har dere sett noe til dem?

    Skal dere dra og se på verdens mest berømte maleri, Mona Lisa? Og Triumfbuen? Og palasset til solkongen, Ludvig den 14.?

    Sjekk denne siden: http://no.wikipedia.org/wiki/Paris

    Så masse spennende dere kan finne på. Har dere funnet ut noe mer om Frankrike?

    Ha en fortsatt fin tur, jenter :)

    SvarSlett
  2. hehe!!
    takk skal du ha ses!!
    hadet på badet<3<3

    SvarSlett